Att vara flygrädd

De senaste åren har jag börjat bli lite vek. Jag tänker för mycket och jag oroar mig för mycket. Det är allt från hur folk uppfattat mig, och jag skulle sagt ja istället för nej, om jag skulle gjort si eller om jag skulle gjort så. Det värsta med min vekhet är min flygrädsla. Det är fruktansvärt och jag vet inte vart de kommer ifrån. Jag får sådan ångest och hjärtklappning. Tänker på allt jag kommer gå misste om om något händer, varför jag utsatt mig för detta och så vidare. Jag lovar mig själv varje gång att jag inte ska gör det igen, men ja.... Jag älskar att resa, det är otroligt kul med nya platser och nya länder, men resan dit och hem begränsar mig. När jag var och luffade i Asien gick det bra, inga problem alls, nu får ja panik om jag ska åka till Stockholm.


I går ringde vår VD och frågade om jag skulle kunna åka till England över månadsavslutet, då detta skulle vara det smidigaste sättet för oss alla att klara vårat Årsavslut (vi har delat räkenskapsår och avslutar i maj). Klart jag vill åka! Jag vill få chansen, jag vill visa att jag ställer upp. Men resan dit!? Och hem!?


För två månader sedan var jag också i England, då flög jag dit med lillasyster som också skulle på tjänsteresa, men hem flög jag själv. Jag var hysterisk kvällen innan, ringde hem och grät. Helt förtvivlad var ja. Men.. De gick ju bra. Trots allt. När vi väl ska gifta oss så vill både jag och Mattias åka till Kenya på ridsaffari, hur fan ska de gå till? Ska vi bila ner eller?


Har funderat fram och tillbaka hela natten, och jag åker. Jag måste klara detta, annars blir det bara värre. Och det kommer bli fler resor till UK under året med jobbet, såja, jafår bita ihop. En positiv grej är att Body Shop är skitbilligt i England, och det, det är bra :)


Tyckt om inlägget:

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback