Korv och Stroganoff

Tjo!

Onsdag, snart halva veckan gott, på söndagmorgon bär det av till Sälen. En vecka med mkt skidåkning, mera vin, god mat och massa mys. Det blir jag, Mattias och lillasyster. Anton kan tyvär inte följa med men vi kommer få lika kul ändå. Åsa får sova i mitten :)


Sen blir de jäkligt intensivt är vi kommer hem. Nytt datasystem på jobbet innebär 08,00-20,00 (minst) hela veckan samt hela helgen den 29-30. Det innebär att jag inte kommer få fira min födelsedag på länge, men så får de va, för när ja väl är färdigjobbar, då ska de firas. 10 olika kakor ska ja ha, minst!


Ikväll ska vi laga Stroggge, en av mina favoriträtter, så himla enkelt och så himla gott. Det här har jag i min:


1 st Falukorv
1 st stor gul lök
1 pkt gräddfil
2 dl matlagningsgrädde
Lagom med Tomatpure
Lite senap
Salt och Peppar.

Det blir sjukt gott, lovar :)


Och appropå mat så börjar Mästerkocken ikväll. Jagälskar att laga mat och hålla på så de ska bli kul. Extra kul är att Jennie, som driver
Kalasgott.blogg.se ska vara med, hennes blogg är grymt mysig!


Puss hej


Tyckt om inlägget:
Postat av: Johanna

Å! Korv stroganoff är så himla gott! :)Hoppas ni får jättemysigt på skidsemestern! Kram

2011-01-13 @ 08:17:36
URL:: http://johannajansson.blogspot.com

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback