25 och tjock!

Hej mina vänner!


Jag har fyllt 25år. Hur det känns? bra. Känns som om att de kommer bli ett bra år. Även om starten varit sådär... Hade en härlig vecka i Sälen med Mattias och systeryster. Åkte skidor, lagade god mat, afterskiade, spelade monopol (ja vann, 209 000:-!!!! respekt!), va i Trysil, åt chips, dra rödvin, mkt rödvin... Ja, de va en fin vecka. Stugan var helt kanon, hade allt man kunde tänka sig, låg bra och var väldigt mysig. Skulle åkt hem tidig söndagmorgon, men då jag och Mattias var lite krassliga på fredagen och lördagen så åkte vi på lördag eftermiddag, ganska skönt att komma hem när man väl ska hem..


Att komma hem tidigare innebar att jag kunde ha lite kalas på söndagkvällen för familjen. Jag gillar kalas. Även om ja va väldigt rött, hade mkt tvätt och så så hann jag baka massa olika kakor, laga middag och handla. Plannering! Fick min efterlängtade assistent,
Johanna, jag är så lycklig :)
Eller ja.. Jag fick ett presentkort så vi ska åka till en butik och köpa den. Nu ska de bakas bröd.


jobbet är lite som ett dårhus nu, nästan. Jag varken kan, vill eller orkar förklara statusen, men vi är halv styrka på ekonomi och ska ändå in med ett nytt datasystem, redovisningssystem och fabrikssystem. Tjo! Jobbade till 10 igårkväll, blir längre ikväll och imorogn. Och helgen. Ska köpa ett par snuskigt dyra skor när nästa lön kommer...


Har jobbat mkt kvällar de senaste rre månaderna, och det som händer är att jag sitter och växer. Jag ser ut som en liten boll. På lördag nästa vecka ska finaste Björn och Jessica gifta sig, och klänningen som inhandlades för för mkt pengar i höstas är hos en sömmerska för att sys ut. Jo, de e sant. Kul att man e på väg att bli tjock. Att jag åt pizza igår och kebab idag gör ju inte saken bättre. Och att jag har en godisskål på skrivdbordet... Ja ska ha lite snörning längst upp på klänningen där bak, kommer väl se ut som en kassler. KasslerIda, hett.


Over and out!


Tyckt om inlägget:

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback