När sambon ska köpa strumpbyxor

Idag är det fredag och det är dags för årets första (men långt ifrån sista...) julbord. Förstut i år är Mattias jobb och det hela utspelar sig i Hasses Lada. Kommer säkert bli hur trevligt som helst, är dock lite för stressad på jobbet för att kunna se fram emot kvällen riktigt ännu.


Halvårsbokslut som controller innebär massa siffror, ännu fler excelfiler och en massa redovisning. Därför kommer jga inte ha tid att åka till Lindex i Mellby och handla mina favoritstrumpbyxor utan jag har skickat Mattias. Faktiskt inte alls något suck och stön (det hade jag räknat med) men en viss osäkerhet på valet.


Satt i bilen imårrse och funderade på det med strumpbyxorna, hur jag skulel förklara vilka det var men kom fram till att det skulle bli omöjligt och jag skulle bli sur om det var fel och allt skulle bli jobbigt. Så jag ringde Lindex, och gud så trevliga dom var! och nu lgger där ett par strumpbyxor, rätt färg, rätt storlek och rätt "håll in magen"- typ i kassan med mitt namn på, så Mattias behöver bara gå in och betala, pefekt!

trevlig helg!



Tyckt om inlägget:

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback