Lycklig!

Hej på er!

I tisdags hade Mattias något lurt på gång. Redan i söndags så sa han: Duuuu.... Kan du rida en av mina hästar på tisdag, vid sju typ? Jag som har j*kligt mkt på jobbet svarar mest att; Nä, de går inte. Ja ska jobba.


Sen tänkte jag inte mer på det. Men på måndagen frågade han flera gånger igen när jag kom hem dagen efter. Va stressad och lite irriterad (stackars M) så ja fräste väl lite i stil men att nej, ja vet inte. Ja jobbar länge. Till sist sa han att ja va tvungen att meddela när jag kom hem, inte så viktigt om det var 6, 7 eller 8, bara en exakt tid. Nu började jag bli nyfiknare än nyfiknast...


Klockan 18,59 rullade jag in på gården, en minut för tidigt. Det var tända ljus och mysigt i hela huset och i köket (!) stod Mattias och förberedde tre-rätters. Jag kan ju så här i efterhand erkänna att ja var lite misstänksam, varför detta fjäsk? Varför va inne och laga mat istället för att jobba i stallet som va tvunget att bli klart.. Skummt.


Sen förstår ni, sen förstod jag grejen. Mellan huvudrätt och dessert gcik M ner på knä. Jo jo :) Åh, om jag var världens lyckligaste innan så vet jag inte vad jag är nu, världens jättelyckligaste kanske? Den enda reservationen han hade var: Men vi får vänta med att gifta oss. Ska vi bjuda så många som du vill så kommer vi få spara något år till.. haha, ligger nog något i det!


Och idag är det den 24:e och ringarna är klara, tjoho! :)


Tyckt om inlägget:
Postat av: Johanna

Å! Så romantiskt! Och kul! Grattis! Jag hoppas du lägger in en bild på ringarna här på bloggen sen. :) Krams

2010-11-24 @ 10:23:24
URL:: http://johannajansson.blogspot.com
Postat av: Tina

Sååå underbart!! Jag rös och fällde en tår när jag läste! :)

Mega stort grattis igen!!



Kram

2010-11-24 @ 12:23:31
URL:: http://tinski.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men Ida, vilka länkar menar du? :) Kram

2010-11-30 @ 15:54:20
URL:: http://johannajansson.blogspot.com

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback