Tantvarning

Jag erkänner, jag är tantig. Iaf ikväll, haha. Mamma och jag ska på bilbingo i Kornhult, haha. Ja ni hör ju själva.. Inte klokt.

MEN! Det är faktiskt väldigt mysigt. Det är ute i ingenstanns och man sitter där i bilen och har det allmänt mysigt, fikar och pratar skit. En sakr jag dock är konfunderad över är fur fasiken pensionärerna hänger med. Om man halkar efter något är det nästintill kört a tt hänga med, det går rysligt fort i mellan åt. Sen kan jag inte heller det med brickorna riktigt, vilka man ska ha när, haha. Så vem vet, ja kanske kryssar helt galet, haha.


Helgen som varit var riktigt bra, med fredag som undantag. Lördagen spenderades till en början i trädgården. Sedan satt jag ock Jessica under ett paraply och stötade våra män i en het division 5 match. Dom förlorade. Hem till Jessica och Björn och började fixa med maten till kvällen. Skulle ha endagförsent firning av valborg och eftersom jag, Jessica och Sarah var de enda respektive i kvällens gäng så tog vi på oss att ordna sallad, såser (en super god plommonchutney bland annat som Jessica fixat) och rotfrukter i ugnen till samtliga av kvällens gäster. Det var uppskattat :)
Kvällen fortsatte på uterummet, jag satt under infravärmen så jag klagade inte, och efter ett tag kom några till och Oscar hade med sig gitarren, mys mys. Älskar att sitta och lyssna när någon som kan spelar och sjunger. vilka låttar vi drog av, haha! Skulle faktiskt vilja gå en gitarrkurs, men de kommer väl bra vara jag och massa 10åringar, sen kan ja inte sjunga heller så de skulle aldrig bli bra, och när skulle jag hinna det?

Söndagen var tung, dock släpade jag mig ut och planterade solrosor samt lite grönsaker. Har önskat mig ett växthus av Mattias för att jag är en sån bra sambo, men han mest skrattade när jag drog förklaringen till varför jag skulle få ett växthus bara sådär, haha. Skulle lagat mat på kvällen men tog tag i saken och åkte och köpte pizza som vi åt på en filt i trädgården, härligt!

Ny vecka, mitt nya liv startade inte denna vecka heller. Var är diciplinen? Skyllerp å att det är mycket på jobbet, haha :)


Har en sak jag måste erkänna också, som jag skämmsl ite för. Det första jag gör på morgonen när jag kommit hit, innan jag stämplar in, är att ta en koppkaffe och läsa kissies blogg. VARFÖR? Jag kan inte sluta. Hon är så sjukt störd så jag kan inte sluta. Såg ett klipp häromdagen, by the way, på hur hon ser ut egentligen, och söt är hon inte. (inte för de påverkar om ja läser bloggen eller inte, men somsagt, jag kan inte sluta... )


Nu är det fika!


Tyckt om inlägget:
Postat av: Tina

Jag måste också erkänna att jag läser hennes blogg fast att jag stör mig så sjukt mycket på henne, men som sagt man kan inte sluta läsa ändå :P Det e illa...

2010-05-04 @ 22:57:00
URL:: http://tinski.blogg.se/
Postat av: mamma Lisa

Glöm inte vem det var som började denna bilbingo tradition:)

2010-05-05 @ 10:12:08

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback