Mona Sahlin

Jag måste bara säga att jag kommer få spel om hon bli statsminister. Jag kommer ja... ja vet inte. Hur tänker folk då?


För det första borde en regering få sitta mer än i 4år. Den sittande regeringen har ju inte hunnit mycket mer än att börja på sitt, ska sedan Socialdemokraterna komma och börja harva så kommer de ta tid innan dom är på banan och sedan är de dags för val igen.


För det andra så har den sittande regeringen klarat finanskrisen och liknande hur bra som helst. Jämflr med andra länder. Tror att många som kommer rösta rött är för att de är missnöjda med hur det är idag, att den politiken som är idag inte gynnar just den människan just nu. Men samtidigt måste man ju tänka framåt. Det tar inte en vecka eller två att ändra så alla arbetslösa får jobb, så alla sjukskrivna får mer pengar. DET går inte så fort. det är ju klart att de röda, med Mona i täten lovar guld och gröna skogar, hon är ju inte helt blålst. Men ja...









Blir de hon i täten i höst så blir ja rädd.



Tyckt om inlägget:
Postat av: Johanna

Jag hoppas det blir blått även i fortsättningen! Tycker att de haft otur som trädde in i samband med krisen. De måste ju få visa vad de går för! Jag ska rösta blått även i detta valet! :) Krams

2010-05-27 @ 19:49:55
URL:: http://johannajansson.blogspot.com

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback