Lugnet före stormen

Sitter hemma i mammas lägenhet och väntar på att hon ska komma hem. Har varitch fixat kvällsmat till oss, och inte vilke kvällsmat som helst! För några veckor sedan var vi på 65års kalas och jag var helt övertygad att de skulle vara smörgåstårta. Jag laddade riktigt för det, men till min stora besvikelse så var det inte smörgåstårta. Egentligen är det ju ingen jättefestlig måltid men jag var varit sugen på det länge nu, säkert ett halvår... (sjukt, ja vet. Det är ju inte så att jag går runt dagarna i ända och tänker smörgåstårta, smörgåstårta.. men jag tänker nog på det dagligen. Eller nja.. kanske tre gånger i veckan).

Vi har ju tävlingar i Hässleholm i helgen, över 750 starter så det kommer bli låånga dagar. Skavara domare imorgon och tävlingsledare på söndag. Har varit inne och byggt bana, fixat datorerna och krånglat med bevattningen fram tills för en liten stund sedan. Körde inom kvantum på vägen hem och skulle köpa ngt gott att laga, och där låg den! Mitt framför mig. En räktårta! Åh vad gott de ska bli!

Kände mig jäkligt flottig som kommer in vid 9-tiden och köper en smörgåstårta (obs, en liten, 4pers) och en påse chips. Hon i kassan trodde säkert att jag blivitt dumpad eller ngt i den stilen för de såg nog verkligen ut som att jag skulle hem och frossa. Och det skulle jag ju med... Härligt!

Ska bo över i Perstorp ikväll och imorgon. Pappa är i Båstad i helgen så ja funderar på att gå upp och taett bad och ett glas vi imorgon när ja kommer hem från tävlingarna. Kommer bli sent, kommer vara kall.. M, kan inte bli mer än super. Vet inte när jag tog ett bad senast. Måste varit när ja bodde hemma, och de är ett tag sedan nu...

Åter till chipsen! (förrätt...)


Tyckt om inlägget:

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback