Att vara hög på ammoniak

Ny vecka, nya möjligheter. Måndag och jag är mer förkyld än någonsinn. Har lyckats släpa mig till jobbet men det är precis. Ser ut som fan och går mest runt i en bubbla och är allmänt yr. Men men, kommer förmodligen piggna till snart. Måste ta vara på all hjälp jag kan få innan jag blir själv på jobbet.


Har börjat renovera köket. Har målat taket en gång och även möblerna. två gånger återstår. Sen ska tapeter köpas och luckor målas. Innan vi målade var det ammoniaktvätt av taket som gällde. Fy sjutton vad starkt! Pappa sa till mig:

- Ida, vad du än gör så stå inte med näsan över flaska, de luktar och är väldigt starkt.

Men dum som man är så tänkte jag att det kan ju inte vara så farligt. Skruvade av korken, luktade inget alls. Så sniffade ja lite på korken och dog nästan. GALET stark. Ögonen rann och jag var helt borta ett tag. Sen var allt som vanligt igen. Så lyd pappas råd; Lukta inte på ammoniaken!


Tävlingar i Hässleholm i helgen. Ska döma på lördag och vara tävlingsledare på söndag. Har över 750 starter så de kommer bli en lååång helg. Men skoj!


Nu är fikan slut och jag ska återgå till jobbet.

hej svej


Tyckt om inlägget:

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback