Sommarlista - kopiera och svara!

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Har nog inget absolut favoritställe. Tycker Österlen är väldigt fint annars tycker jag det är kul att åka runt på olika ställen på sommrarna.


2. Hur spenderar du hellst den perfekta sommardagen?
- En dag på stranden med mina vänner. God fika, massa jordgubbar och lite skön musik. Sedan hem och svira om, grilla och dricka massa rosévin.


3. Vad lägger du hellst på grillen?
- Kött :)


4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Debit, kredit. Debit, kredit. Debit, kredit. Ska även hinna med en massa inplanerade sommarfester, en sockensväng, midsommar, bröllop, Nice pch Italien, hästtävlingar och lite mer jobb. Sen ska jag också börja förbereda mig mentalt inför studier i höst.. Tufft!


5. Dina bästa sommarfärger?
- Kan ju inte svara brunt och svart här... Ljusrosa kanske!?


6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Jordgubbar, grillning, husvagnar, nypotatis (som jag inte är särskillt förtjust i) och kubb.


7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Måste vara från någon sommar när hela familjen hyrt en stuga och vi bara gjorde massa roliga saker som att äta glass, åka till djurparker och spelat spel.


8. Havet, sjön eller poolen?
- Havet.


9. Vad väljer du i glassbaren?
Tre kulor, orubbligt. Gillar ägglikör, blåbär, daim, choklad, pecannöt.. Ja.. Allt egentligen.


10. Vart går din drömsemester?
- Jag gillar att resa (trots min sjuka flygrädsla) så jag har nog inget direkt drömresmål. Dock ska det bli riktigt mysigt att åka ner genom Frankrike i augusti och även Italien. Kunna passera små byar och landsbygden, de kommer bli härligt. Nästa år ska vi nog till Skottland och vandra, också något jag ser fram emot.



Hittat listan här!


Tyckt om inlägget:
Postat av: Johanna

Jag är också orubblig på glasspunkten, TRE kulor ALLTID! :)

2010-06-14 @ 10:36:04
URL:: http://johannajansson.blogspot.com

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback