Lite mer Mona...

"Jag vet hur mycket man får kämpa som mamma och hårt arbetande kvinna. Med det finns alltid sätt att få ekonomin att gå runt, här nedan skriver jag några tips som jag har använt mig av genom tiderna när ekonomin har varit svår. Jag hoppas du liksom jag, kommer att få nytta utav dem"

 

1. Betala din dagmamma svart! (1990)

2. Skippa TV-licensen (1993)

3. Betala ingen försäkring till bilen och besikta den inte)1993)

4. Köp varor, hyr bilar och passa även på att ta ut tiotusentals pengar i kontanter på någon annas kontokort (statens) (1995)

5. Sugen på semester? Hävda att du behöver en time-out, ta med familjen, en assistent, och två livvakter till Mauritius och lev livet för andras pengar (skattebetalarnas) (1995)

6. Jag vet hur bråttom man kan ha ibland, och hitta parkeringsplats är inte alltid lätt. Strunta i att betala 98 parkeringsböter, vänta tills 32 går till kronofogden och bli sedan tilldelad en parkeringsplats (av regeringskansliet) (1998)

7. Strunta i att betala restskatt! (2000)

8. En del räkningar är bara så tråkiga, strunta i dom! (2st) (201)

9. Vad har facket någonsin gjort för dig? Var inte fackansluten! (1995-2006)

 

"Jag vet att en röst på mig och Socialdemokraterna är en röst för ett ekonomiskt tryggare Sverige."

 

Mona Sahlin - Potentiell Stadsminister



Tyckt om inlägget:

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback