Ångesten över att bli en glasögonorm

I ungefär två år har jag haft glasögon på jobbet. Har varit lite sisådär med att använda dom flitigt, svårt att vid 22års ålder vänja sig att ha glasögon när man aldrig tidigare haft detta. Häromdagen var det dags för kontroll igen och när den va färdig sa optikern glatt att ja kunde va glad, ja fick ju välja två par. TVÅ PAR!? Tror ja såg ganska paff ut för hon lade snabbt till, -ja, du ska numera ha glasögon även när du inte är på jobbet. Jaha ja, där ser man. Kul.


Har vant mig vid tanken, och ja behöver inte ha dom när ja är på partaj och sådant, mitt synfel är inte så stort så jai nte ser utan, men ja behöver dom annars. Till kontoret valde ja ganska snabbt, ett par stilrena, svarta lite större än dom ja har nu. Ska ju bara ha dom på jobbet liksom. Men privat, shiiiit vad svårt. Fick 6par med mig hem och velar mellan två (ska bestämma mig till 09,00 idag). De ena paret är ett par guld/beigh -färgade smala från björn borg. Jäkligt snygga och stiliga men aningen för smala tror ja. De andra är ett par pilotbågar från Gina tricot och ja e faktiskt ganska säker på att de blir dom. Alla ja frågat  säger olika men Emelie och Mattias sa de stora nu på morgonen, så de blir nog så. Svårt som bara den att välja och om man aldrig haft glasögon innan så vet man ju inte heller riktigt vad man gillar...



Lova att tycka om mig även om ja ser lite rolig ut i mina pilotbrillor :)


Tyckt om inlägget:

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback