Myshelg

I fredags var vi ute och fiskade. Blev ingen fisk men en massa skratt, grillat och massa mys. Ska lägga upp bilder ikväll. Lördagen innebar ridning tidigt för att sedan bege mig till Båstad och handladet av det sista till Camillas present. Gud med folk där var! Tydligen hantverksmässa och ngn veteranbilsgrej så det var inte så konstigt... Färdig handlad bar det av mot stationen och "den långa färden". Skönt att inte behöva köra men pga diverse arbeten med spåret blev det buss mellan Båstad-Ängelholm, byte för tåg mellan Ängelholm-Kävlinge och sedan ytterligare ett byte för tåg mellan Kävlinge-Lund.. Jösses!


Blev Nova sedan matshopping. Skulle göra plankstek men sedan kom vi på att man inte kan göra god potatismos av nypotatis.. Så de blev ryggbiff istället, gott det med. Drack vin och somande båda två i soffan med nästintill uppätna godisskålar. Mys. 


I går, söndag, åkte jag hem, samma härliga färd. Hann läsa ut min Michael Jackson biografi, skumm kille, och även lösa ett korsord, haha. Vuxet (:
Väl hemma vilade vi lite sen var det ridning dom gällde. Flisan verkar inte förstå att det är osmidigt att trampa sig själv om och om igen, så idag blir det vila för hennes del, både för såren men också mentalt för chocken med boots imorgon. Är man 4år så är varje nyhet ett stort äventyr...


Övertala M att det var en utmärkt idé att åka och storhandla på maxi en söndagkväll, och efter lite velande blev det så. Var nästan ingent folk alls så det var kanon. Blev hemlagat också istället för pizza vilket båda var nöjda med efteråt...


Skulle se Benjamn Button's filmen på kvällen men som vanligt somande jag. Jag är ingen bra "mys-i-soffan-till-film-flickvän" men jag är som tur är fantastiskt bra på mycket annat.


Hej hopp!
 


Tyckt om inlägget:

Skriv till mig här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback